دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1397 - 03:05

تئوری و قوانین علم اقتصاد کتابی برای دانش‌آموختگان اقتصاد

کتاب تئوری و قوانین علم اقتصاد تألیف شهریار نصابیان و آزاده اعظمی از سوی سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی روانه بازار نشر شد.
کد خبر : 301108

به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب خبرگزاری آنا، بازگشت و واکاوی تاریخ علم اقتصاد، نه‌تنها پاسخی است به کنجکاوی عموم مردم درباره ماهیت مسائل و رویکردهای متنوع اقتصادی، بلکه اندیشمندان این عرصه را برای پاسخ به مسائل مربوط به آن گردهم آورد.


در این میان کتاب تئوری و قوانین علم اقتصاد پاسخی به نیاز ضروری در راستای فهم بهتر مبانی تحلیل اقتصادی و درک رویکردهای متفاوت اقتصادی برای دانش‌آموختگان علم اقتصاد است تا بر اساس این رهیافت به درک تحلیلی در اندیشه بهتر مبانی علم اقتصاد و رویکردهای متفاوت دست پیدا کنند.


نویسنده این کتاب امید دارد، مخاطبان با مطالعه اثرش در کشوری که از فقر اندیشه و تحلیل اقتصادی رنج می‌برد، بتوانند مسائل اقتصادی امروزمان را بهتر بفهمند و برای یافتن راه‌حل مسائل مبتلا به امروز، با بینش روشن‌تری بیاندیشند.


کتاب حاضر به معرفی و بررسی نظریات، تئوری‌ها و قوانین اقتصادی شاخه‌های مختلف علم اقتصاد به تفصیل و به طور جداگانه در فصول معین می پردازد.


در فصل اول تئوری و قوانین علم اقتصاد، به بیان قوانین و نظریات اقتصادی در سطح اقتصاد خرد پرداخته و به طور خلاصه شامل قوانین عرضه و تقاضا، نظریات مربوط به کردار مصرف‌کننده، مطلوبیت و موارد دیگر می‌شود.


در فصل دوم نیز موارد مربوط به اقتصاد کلان از جمله نظریات درباره انتظارات مصرف، سرمایه‌گذاری و دیگر نظریات و قوانین اقتصاددانان کلان بررسی شده است.


در فصل سوم نظریه‌های مربوط به رشد و توسعه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و نهایتاً فصل پایانی، مروری بر قوانین و نظریه‌های دیگر اقتصاددانان مطرح در زمینه اقتصاد پولی و بین‌الملل است.


کتاب تئوری و قوانین علم اقتصاد تألیف شهریار نصابیان (دانشیار دانشکده اقتصاد و حسابداری) و آزاده اعظمی در قالب 145 صفحه از سوی سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی منتشر شده است.


انتهای پیام/4072/4031/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته